Fathul kalam

Friday 25 November 2011

Aku mengaku pejuang agama Allah,
Tapi aku tidak mengikuti Sunnah,
Aku mengaku pembawa Islamiah,
Tapi caraku tak seperti Rasullullah.

Aku mengaku berjuang di jalan Allah,
Tapi aku masih mensia-siakan ibadah,
Aku mengaku ada kesatuan Jemaah,
Tapi selalu menghina menabur fitnah..

Aku mengaku pejuang Jundullah,
Sedangkan akhlakku masih bermasalah,
Aku masih mengamalkan sifat Mazmunah,
Hatiku yang penuh dengan keburukan Ammarah..

Aku mengaku pembawa agama,
Padahal akulah perosak ibadah,
Kalaulah aku pembawa Islamiyyah,
Tentulah jiwaku berakhlak Mahmudah..

Aku mengaku tentera Allah,
Padahal akulah pemecah amanah,
Kalaulah ada iman dan taqwa di dada,
Tentulah aku malu kepadaNya..

Ampunkan dosa-dosaku tuhan,
Yang banyak melakukan kesilapan,
Aku mengaku bersalah denganMu tuhan,
Ku harap dosaku diampunkan..

Kerana Engkau Maha Pengampun kepadaku,
Dan juga Maha Penyayang hambaMu,
KepadaMu ku berserah diri,
Ku harapkan keredhaanMu..

Ya Allah bimbinglah diriku ini
Kejalan yang engkau redhai Ilahi,
Agar aku selamat di duniawi,
Untuk menuju akhirat yang kekal abadi..

OH TUHAN BIMBINGLAH Ana

No comments:

Post a Comment